|
BENEDIKTAS XVI
„Eik ir tu taip daryk!“ (Lk 10, 37) inia 21-osios Pasaulins ligoni dienos proga (2013 m. vasario 11 d.)
Brangs broliai ir seserys!
1. 2013 m. vasario 11-j, Lurdo Šveniausiosios Mergels Marijos liturginio minjimo dien, Altetingo Marijos ventovje bus ikilmingai veniama 21-oji Pasaulin ligoni diena. Ligoniams, sveikatos apsaugos darbuotojams, tikintiems krikionims ir visiems geros valios monms i diena yra reikmingas metas „melstis, dalytis, aukoti kentjimus dl Banyios gerovs ir paraginti serganio artimo veide velgti savo kania, mirtimi bei prisiklimu iganym monijai atneusio Kristaus ventj veid“ (Jonas Paulius II. Laikas dl Pasaulins ligoni dienos steigimo, 1992 05 13, 3). Šia proga jauiu ypating artum kiekvienam i js, brangs biiuliai, kurie sveikatos apsaugos ir globos staigose ar namie dl ligos ir kanios igyvenate sunk ibandym laikotarp. Tegu jus palaiko paguodiantys Vatikano II Susirinkimo tv odiai: „Js nei palikti likimo valiai, nei nenaudingi: js esate paaukti Kristaus, esate jo gyvas paveikslas“ (inia vargams, ligoniams ir keniantiesiems).
2. Lyddamas jus dvasinje piligriminje kelionje i Lurdo, vilties ir malons vietovs bei simbolio, Altetingo ventov, noriau pasilyti jums apmstyti pavyzdin gerojo samarieio figr (plg. Lk 10, 25–37). Šventojo Luko evangelijoje pateiktas palyginimas sirikiuoja gret i kasdienio gyvenimo paimt vaizdi bei pasakojim, kuriais Jzus nori padaryti suprantam Dievo stipri meil kiekvienam mogui, ypa serganiam ir kenianiam skausm. Taiau baigiamaisiais palyginimo apie gerj samariet odiais: „Eik ir tu taip daryk“ (Lk 10, 37) Jzus kartu parodo, kaip kiekvienas mokinys turt laikytis kit, ypa t, kuriems reikia globos, atvilgiu. Vadinasi, jgos kasdien gyventi konkreiai, kaip gerasis samarietis, rpinantis dvasikai ir knikai sueistaisiais, praaniais ms pagalbos, nors jie bt mums nepastami ir beturiai, btina semtis i begalins Dievo meils per intensyv santyk su juo maldoje. Tai taikytina ne tik pastoracijos ir sveikatos apsaugos darbuotojams, bet ir visiems, ypa patiems ligoniams, galintiems igyventi savo bv tikjimo perspektyvoje: „mog gydo ne kanios vengimas, ne bgimas nuo jos, bet gebjimas kani priimti bei per j brsti vienijantis su Kristumi, kuris su begaline meile kentjo, atrasti joje prasm“ (Enciklika Spe salvi, 37).
3. vairs Banyios tvai gerajame samarietyje velg pat Jz, o vyr, patekus plikams rankas, tapatino su Adomu, su dl savo nuodms pasiklydusia ir jos sueista monija (plg. Origenas. XXXIV homilija apie Luko evangelij, 1–9; Ambraziejus. Luko evangelijos komentarai, 71–84; Augustinas. Sermo 171). Jzus yra Dievo Snus, tasai, kuris Tvo meil, itikim, amin, berib meil padaro artim. Taiau Jzus yra ir tasai, kuris nusimeta savo dievikj drabu, atsisako savo dievikojo „bvio“, kad tapt mogumi (plg. Fil 2, 6–8) ir prisiartint prie mogaus kanios net nuengdamas pragarus, kaip recituojame Credo, bei atnet vilt ir vies. Jis nesilaiko savo lygybs su Dievu (plg. Fil 2, 6), bet, kupinas gailestingumo, nusileidia mogikosios kanios bedugn, kad ten iliet paguodos aliejaus ir vilties vyno.
4. Tikjimo metais, kuriuos dabar kaip tik veniame, yra gera proga padaryti artimo meils tarnyst ms banytinse bendruomense intensyvesn, kad kiekvienas kitam bt gailestingasis samarietis. Šiame kontekste noriau priminti kelias i daugelio Banyios istorijoje asmenybi, padjusi ligoniams paversti kani vaisinga mogikojoje ir dvasinje plotmje ir galini bti pavyzdiu bei paskata. Šventoji Kdiklio Jzaus ir Šventojo Veido Teres, „scientia amoris inov“ (Jonas Paulius II. Apatalikasis laikas Novo millennio ineunte, 42), mokjo lig, per dideles kanias j vedusi mirt, artimai sujungti su „Jzaus kaniomis“ (Visuotin audiencija, 2011 04 06). Garbingasis Dievo tarnas Luigi Novarese, kur dar iandien daugelis gyvai prisimena, vykdydamas savo tarnyb ypatingu bdu jausdavo maldos u ligonius bei kenianiuosius ir drauge su jais reikm; jis juos danai lyddavo Marijos ventoves, pirmiausia Lurdo grot. Akinamas artimo meils, Raoulis Follereau paskyr savo gyvenim raupsais sergani moni globai iki toliausi ems srii ir prisidjo, be kita ko, prie Pasaulins raupsuotj dienos steigimo. Palaimintoji Kalkutos Teres dien praddavo susitikimu su Jzumi Eucharistijoje, paskui su roiniu rankoje ieidavo gatves susitikti su Viepaiu ir jam tarnauti kenianiuose, pirmiausia tuose, kurie yra „nenorimi, nemylimi, negerbiami“. Šventoji Ona Schäffer i Mindelteteno irgi mokjo savo kentjimus pavyzdingai suvienyti su Kristaus kaniomis: jai „ligonio lova virto vienuolyno cele, o kania – misionieriavimo tarnyste. <...> Stiprinama kasdiens Komunijos, ji tapo nenuilstama utarja malda ir Dievo meils veidrodiu daugybei patarimo iekanij“ (Pamokslas per kanonizacij, 2012 10 21). Evangelijoje isiskiria Šveniausioji Mergel Marija, nusekusi paskui savo keniant Sn iki didiausios aukos ant Golgotos. Ji niekada nepraranda vilties, kad Dievas nugals blog, kani ir mirt, moka Betliejaus oloje gimus ir ant kryiaus mirus Dievo Sn priimti tikjimo ir meils glby. Jos tvirtas pasitikjimas dievikja galia apvieiamas Kristaus prisiklimo, kuris dovanoja keniantiesiems vilt ir atnaujina tikrum Viepaties artumu bei paguoda.
5. Baigdamas noriau tarti nuoirdios padkos ir padrsinimo od katalikikosioms ir pasaulietinms sveikatos apsaugos institucijoms, vyskupijoms ir krikioni bendruomenms, ligoni pastoracijos srityje besidarbuojanioms vienuolijoms, sveikatos apsaugos darbuotoj sjungoms ir savanoriams. Linkiu visiems vis aikiau suvokti, kad „didiadvasikai ir su meile priimdama kiekvien mogikj gyvyb, ypa silpn ir ligot, Banyia gyvendina esmin savo misijos matmen“ (Jonas Paulius II. Posinodinis apatalikasis paraginimas Christifideles laici, 38).
Ši 21-j Pasaulin ligoni dien patikiu Altetingo Šveniausiosios Mergels Marijos utarimui, kad ji paguodos ir tvirtos vilties iekanius kenianius mones nuolatos lydt ir visiems gailestingumo apatalavim sitraukusiesiems padt tapti geraisiais samarieiais savo ligos bei kanios bandomiems broliams ir seserims. Visiems noriai teikiu savo apatalikj palaiminim.
Vatikanas, 2013 m. sausio 2 d.
BENEDICTUS PP. XVI
_______________________________
© „Banyios ini“ vertimas KATALIKAI.LT |